onsdag 26. august 2009

Nå var det lenge siden sist!

Jeg har vært inne på bloggen så å si hver dag, men har bare fått tid til å kikke litt på hva dere andre bedriver dagene deres med og så har jeg måttet logge av igjen. Det har gått i full rulle her og bloggingen har lagt helt bakerst i hodet! Men nå kommer det et innlegg :-) Ja som jeg skrev til Nøve når hun plutselig spurte om alt gikk fint her hos oss, så var det at det hadde skjedd både positive og negative ting. Den negative tingen skjedde på en koselig tur i Hordnesskogen en dag sammen med min søster og min mor. Vi gikk den lengste løypen på 8km, og på den turen skjedde det noe grusomt etter vår mening. Vi gikk alene lenge og Kero gikk fint i båndet, hverken drog eller bjeffet, han bare snuste på gresset mens vi gikk. Plutselig begynte Kero å oppføre seg rart. Han begynte å dra i båndet og se framover med et stivt blikk. Så jeg begynte å lure på hva det var han så, eller merket. Men det kom ingen foran oss og ingen bak oss, så jeg sluttet å tenke på det. Men plutselig et stykke foran oss rundt en sving, møtte vi en rund dame med en svær shcæfer. Shcæferen begynte med engang å flekke tenner og bjeffe til Kero, mens Kero bare hoppet opp og ned og ville gjerne hilse på hunden. Men vi så at dette var ikke en hund å hilse på. Jeg dro med meg Kero forbi nedover bakken, da plutselig damen med Shcæferen mistet båndet og shcæferen fløy i Kero. Kero hylte av skrekk, og vi omtrent svingte han rundt omkring for å få Kero vekk fra Shcæferen. Jeg sto der helt lam av frykt, og det kom som et sjokk. Marianne klarte tilslutt å tråkke på båndet til shcæferen, og da kom eieren ned og tok imot båndet og sa takk, så sa hun “FY!” til hunden. Jeg mener nå at eieren burde ha reist seg med en gang og løpt etter den bikkjen for å få tak i han igjen. Men det gjorde hun ikke, hun ventet nesten bare til vi hadde klart å fange han. Nå i ettertid angrer jeg på at vi ikke anmeldte det. Den damen har ingenting i den skogen å gjøre med den bikkjen! Der inne går det hunder i massevis hver dag! Og hvis ikke den shcæferen kan tåle synet på en ung hund som bare har lyst å leke så tør jeg ikke tenke på hvordan han kan reagere på små barn eller andre hunder. Dette er den eneste skikkelig dårlige opplevelsen til Kero og forhåpentligvis blir det den siste. Når vi da gikk videre etterpå så turde han ikke hilse på noen hunder. Vi møtte først på en Rottweiler, som var rundt 1 år gammel. Han var akkurat som Kero, ville helst leke hele tiden. Vi prøvde å få Kero bort til hunden for å vise at han ikke var farlig, men han ville helst ikke bort til han. Tilslutt så slapp vi løs begge to. Men Kero hylte bare hunden var borti han. Etterhvert gikk det bedre. Men han var fortsatt ganske skvetten når vi forlot Rottweileren. Resten av turen omtrent tvang vi han til å hilse på de andre hundene som vi møtte for å vise at de er ikke farlig. Litt etter litt ble han bedre og bedre. Og da ble vi veldig glad. Og det virker ikke at han har fått noe varige mèn etter hendelsen. Han har til og med møtt en Shcæfer igjen og det eneste han ville var å leke :-) Så akkurat nå ser det bra ut :-)

Ellers så har jeg begynt på skole igjen :-) Nå går jeg altså på Stend Videregående Skole på Hundelinjen :-) Jeg har gledet meg lenge til å begynne der, og nå når jeg har sett timeplanen så gleder jeg meg enda mer :-) Jeg får ha Kero med meg hele 4 dager i uken! Hvor vi skal trene sammen :-) Og i løpet av dette året skal vi innom de fleste hundesporter (som agilty, freestyle osv), hverdagslydighet og masse masse mer! :-) Jeg kommer nok til å lære masse dette året som kommer til å bli veldig kjekt å ta med seg videre :-) Så det ser jeg veldig fram til. I morgen blir den første dagen Kero får være med på skolen og hilse på alle de andre hundene :-) Det kommer nok til å bli veldig kjekt :-)

Ellers så skal vi være med på utstilling i Stavanger nå snart, 12-13 september :-) Og det skal være utstilling i Bergen 26-27 september så det er kjekt om noen av dere tar turen ;-)

Kero hilser til alle sine nye venner :-))) Og sier at han savner alle og håper på å se de igjen snart ;-))

DSC_0594

Meg og Kero fra sommerferien :-)

God sommer videre så lenge det varer ;-)

 

11 kommentarer:

  1. Å heldige du (og Kero) som kan velge Hundelinje på videregående! Akkurat nå skulle jeg ønske jeg var tjue år yngre, men men. Bra at dere får muligheten!

    Skrekkelig opplevelse å bli angripi. Det har vel de fleste av oss opplevd, eller? Det setter fort djupe spor, om ikke i hunden så iallefall i eieren. Godt å høre det gikk bra med dere :o)

    Blir spennende med nye utstillinger! Vi tar pause fra ringen, men vi møtes nok igjen ett eller anna sted ;o)

    SvarSlett
  2. Huff for en opplevelse Mariell...Men det var kjempe lurt av deg å få Kero til å hilse på de andre hundene etterpå..hadde du bare godt hjem, så hadde det bildet festet seg sånn i han, at det er ikke sikkert du hadde fått det vekk...Så¨glad du jobber med det ja...

    Hørtes ut som en utroligt spennende skole du skulle gå på..Kero kommer jo til å få et drømme år!

    SvarSlett
  3. Nøve: Ja det er kjempe kjekt å få gå på hundelinjen :-D Det skulle det vært mange flere steder spør du meg!
    Har ikke opplevd det før å bli angrepet. Og det har jo ikke Kero heller. Får håpe det ikke skjer igjen :-)
    Ja vi gleder oss til flere utstillinger :-) Jeg synes det var så gøy på Biri så jeg tror nok at dette er noe jeg kommer til å gjøre så ofte jeg får muligheten :-)

    Lappevennen: Ja vi følte at han måtte bare hilse på andre hunder uansett etterpå. For det var så voldsomt når det skjedde og han var jo helt skjelven stakkar... Men nå er han tilbake til sitt gamle jeg, og det er vi glad for :-)
    Kero kommer absolutt til å få et kjempe gøyt år :-) Det gjør nok jeg også :-D

    SvarSlett
  4. Tenker som Nøve jeg, hadde jeg vært yngre nå så hadde jeg ikke tvilt på hvilke linje jeg ville tatt på videregående, du er heldig !!
    Det er ikke så mange hunder som får muligheten til å starte på videregående skole heller.

    Velkommen til Stavanger, Maila er også meldt på. Så da møtes vi på Orre det blir gøy, ser ut til at det kommer flere lapphunder i år så jeg gleder meg.

    SvarSlett
  5. Ja det blir kjekt å møte flere fra bloggjengen ;-)
    Kero har nå hatt sin første dag på videregående skole og han har stoookost seg :-) Det har jeg også :-) Det var veldig kjekt og han er veldig flink :-)

    SvarSlett
  6. Det finnes desverre endel sløve og likegyldige hundefolk rundt omkring som kan påføre andre mye ubehag med ansvarsløsheten sin. Godt du fulgte instinktene dine og jobbet så godt med saken!
    Har en følelse av at det kan bli et veldig spennende skoleår, også for dem /oss som titter innom denne bloggen... Så flott at det finnes slike muligheter! Lykke til med skolen begge to.

    SvarSlett
  7. Å Marielle, nå synes jeg synd på deg og Kero!!! Jeg har også hatt en sånn opplevelse, og den sitter i meg den dag i dag, selv i helt harmløse situasjoner, der det bare er litt "knuffing". Huff a' meg og fri oss fra vettløse hundeeiere!!!! Så utrolig flink du var som tenkte så langt at du lot (tvang) Kero til å hilse på hundene dere møtte etterpå. KJEMPELURT!!!

    Det høres ut som DEN herlige skolen!!! Jeg er visst født 25 år for sent tror jeg... Nyt det Marielle, det MÅ jo bare bli bra.

    Stor nuss på nesa til Kero fra Milli og meg og en klem til deg:o)

    SvarSlett
  8. meres: Ja det gjør dessverre det.. Lurer på hvorfor de skaffer seg hund i det hele tatt...
    Jo tusen takk for det :-) Vi kommer nok til å stoookose oss :-D

    Gry og Milli: Ja slike opplevelser er IKKE gøy, håper jeg ikke opplever noen igjen.. Helt enig med: fri oss fra vettløse hundeeiere!!!
    Jeg og Kero skal nyte dette året og ha det kjempe gøy! :-D
    Stor nuss på nesa til Milli fra Kero tilbake og jeg tar imot klemmen og gir deg en ny ;-)

    SvarSlett
  9. Huff, så skummelt! Det var bra at dere klarte å få Kero til å bli seg selv igjen etter den opplevelsen! Håper dere slipper å møte flere slike hunder og eiere!

    Den skolen hørtes KJEMPEKJEKK ut!!! En slik linje skulle det vært her i nærheten også, da vet jeg hvor jeg hadde gått... ;) Lykke til! Også håper jeg vi får høre mye om hva dere driver med og hvordan det går! :)

    SvarSlett
  10. Det var ikke noe hyggelig å høre at Kero er blitt angrepet. Lite koselig å treffe på slike hunder (eiere). De skulle ikke hatt hund!!

    Det høres kjempe artig ut å gå hundelinjen på skolen! Mariken ligger her i sofan og sier at sånn linje burde de få i Skien!!!
    Skal bli morro å følge med dere!!
    Lykke til på utstillingene dere skal på!!!
    Stor nuss på nesa til Kero fra Roxie!! Gi Kero en kjempe klem fra oss åsså!!

    SvarSlett
  11. Huff, det hørtes skummelt ut!
    Jeg vil være med på tur i hordnesskogen, og høre alt om hvordan det er på hundelinjen! <3
    HILSEN LENE H

    SvarSlett