mandag 10. august 2009

Resten av ferien og helgen på Biri! :-)

Jeg har allerede lagt ut litt om ferien som jeg har vært på tidligere, men jeg la ikke ut alt. Det som er igjen er tiden på Sveastranda Camping og helgen på Biri :-) Vi var på Sveastranda Camping i ca 5 dager før vi reiste til Biri og Furuodden camping hvor vi var i to dager sammen med Nøve og Nalle, Christian, Toivo og Bjønn, Inger og Chiko, Tina og Dixie, Mariken og Roxie, Anne og Bonnie og Gry og Milli :-) Men først tiden på Sveastranda Camping :-) Jeg forklarer tiden med bilder, da er det lettere å forstå :-)

DSC_0033

Her er hytten vi bodde i :-) En helt grei hytte, med masse hunder rundt omkring oss :-) Vi bodde her fra søndag til fredag, og på torsdagen kom Ida og Oda fra Lappejenta’s Kennel og flyttet inn i en hytte nesten rett ved siden av oss :-) Det var kjekt å få hilse på de :-)

DSC_0080

Ut på tur, aldri sur! :-) I den rød hytten bak mamma og Kero midt i bildet helt øverst flyttet Ida og Oda inn :-) Mens vi bodde til venstre utenfor bilde :-)

DSC_0092

Var ikke så veldig fint vær de første dagene, men bildene ble stilig :-)

DSC_0098

DSC_0114

DSC_0124

DSC_0163DSC_0164 

Bading ble det selvom været ikke var det beste :-) Kero likte seg best når han bare kunne vasse, men badet gjorde han også en gang eller to :-)

DSC_0053

Kero på svømmern ;-)

DSC_0201

Når fineværet kom, tilbrakte vi den ene dagen noen timer på stranden :-) Fortsatt bare jeg som badet, men Kero vasset og hentet pinner :-)

DSC_0275

“Mor se pinnen jeg fant!”

DSC_0278 

Nå skal jeg koooose meg! :-D

DSC_0302

Kveldstur for å se på månen :-)

DSC_0308

Fullmåne :-)

Helgen på Biri! :-)))))

Denne helgen var kjempe kjekk :-) Endelig fikk jeg møte mange av de jeg blogger med hver dag :-) Og alle var like hyggelig som jeg hadde sett for meg! :-) De første vi møtte når vi kom til Furuodden Camping var Inger og Chiko. Vi kom ganske tidlig, tror vi var der i 1-2 tiden på formiddagen :-) Kero fikk hilse på Chiko og det gikk veldig fint :-) De lekte fint sammen, og vi koste oss med hyggelig hundeprat med Inger og mannen hennes litt senere :-) Etter at vi var kommet i “hus” :-) Nedenfor her er altså hytten vi bodde i :-) En helt grei hytte med stoor plass utenfor som Kero kunne bevege seg på :-)

DSC_0833

Litt senere på dagen i 6-7 tiden kom Nøve og Nalle og Christian med Toivo og Bjønn :-) Plutselig kom Christian rundt hjørnet og jeg så på han og det tok litt tid før jeg oppfattet at det var Christian :-) Så like etter kom Nøve løpende :-) Utrolig kjekt å hilse på dem :-) Så fikk  vi jo hilse på Toivo og Bjønn. Først slapp Christian ut Bjønn, så Kero og Bjønn kunne hilse på hverandre. De hoppet rett inn i lek og fant fort tonen :-) Så fikk Kero hilse på Toivo og han likte Kero veldig godt :-) Hoppet rett på han og begynte å “ri” på han :-P Vi fant alle ut at Toivo og Kero ble “kjærester” på turen ;-) Meg og Christian gikk ned på stranden hvor vi slapp hundene løs og de løp rundt og herjet og badet. Var to mot en for Kero. Toivo red på han mens Bjønn bet han i ansiktet :-P Men Kero tok det med stor ro og likte egentlig all oppmerksomheten tror jeg :-)

DSC_0889

Meg og Christian på stranden med hundene :-)

DSC_0902

Søte lille Bjønn :-))

DSC_0906

Vakre Luna :-)

DSC_0910

Flotte Nalle gutten :-) Dixie i bakgrunnen :-)

 DSC_0914

Tina og moren, og Dixie selvfølgelig :-)

DSC_0916

Søte søte Milli :-))

DSC_0922   

Ida sammen med Oda og Nøve :-)

DSC_0925

Bonnie sammen med mini Dixie ;-)

DSC_0933DSC_0934

Christian og Toivo gjør seg klar i ringen :-) Det samme gjør Nøve og Nalle :-)

DSC_0942

Her er de i ringen :-)

 DSC_0958 DSC_0966 

Her sjekker dommer Sigridur Petursdottir Toivo og Nalle i ringen :-)

DSC_0996

Gry og Milli i ringen :-)

DSC_0970

Nydelige Bonnie :-)

DSC_0998

Marte og Luna i ringen :-)

DSC_0020DSC_0019  

Marte og Luna, og Gry og Milli :-)

  DSC_0090

Kristina og Bonnie i ringen :-)

DSC_0071DSC_0076

Tina og Dixie, og Ida og Oda i ringen :-)

 DSC_0120 DSC_0255DSC_0129DSC_0154

DSC_0237DSC_0248

DSC_0290

Christian sin store fangst med begge hundene :-))

DSC_0159

DSC_0191

Jeg i ringen med Kero :-)

DSC_0137

Hundene fra Fjelldronningen: Fra venstre: Eiko(Kero), Birka(Emma), Chicko, Eroxie(Roxie) og Acita :-)

DSC_0262

Her er jeg sammen med Toivo og Bjønn (som er sliten etter dagens innsats ;-))

DSC_0297  

Her prøver Nalle Toivo sin kløv :-) Se så fin :-)))

DSC_0302DSC_0303       

Nøve                                                       Gry

 DSC_0304 DSC_0306

Christian                                                     Anne

DSC_0309

Kero prøvde også Toivo sin kløv :-)

DSC_0312

Men han ville helst leke :-) Her sammen med Bonnie :-)

DSC_0320

Nalle viser sine triks sammen med Nøve :-) “Nuss” Sååå søte :-)))

DSC_0323

Og her “Kviske” :-) Han er bare såå flink! :-))

DSC_0326 DSC_0327

Her har vi kjæreste paret Milli og Nalle :-)) Se så søte :-))

DSC_0330

 DSC_0335

Her satt vi med masse koslig hundeprat til langt på natt :-)

DSC_0341

Slik ble Kero behandlet av Toivo og Bjønn ;-)

DSC_0344 DSC_0349

Kjæreste paret ;-)))

DSC_0352

Søte lille Milli :-))

DSC_0353

og søte Bonnie, med en fantastisk hale :-))

DSC_0356 

Christian og Toivo :-)

 DSC_0361

Bjønn og Kero fant tonen :-) De ble gode venner i løpet av helgen :-) Her leker de :-)

 

DSC_0367

Anne og Bonnie, Gry og Milli og Marielle og Kero :-)

DSC_0368

Nøve og Nalle måtte stå ved siden av, Kero med full respekt for Nalle tørde nesten ikke stå på bordet…

Vi får ta et ordentlig gruppebildet neste gang vi alle møtes :-) Det var alt jeg hadde å dele for denne gang :-)

God sommer videre, håper vi treffes igjen om ikke

alt for lenge :-) Hilsen fra Marielle og Kero :-)

7 kommentarer:

  1. Kjempe fine bilder du hadde tatt!!
    Håper det ikke blir så lenge til vi møtes igjen!!
    Ha en fin uke!!

    SvarSlett
  2. Så masse fine bilder!!!!! Nå fikk jeg også vært litt med på Biri. Ser ut som dere har hatt en kjempefin helg. Neste gang må jeg bli med også.

    SvarSlett
  3. Her var det mange fine bilder ja! Det var veldig kjekt å hilse på dere på biri, du og din mor var veldig koselige, og kero var jo en skikkelig kosegutt, sånt liker vi :)

    SvarSlett
  4. Gry Viola og Roxie: Jo takk for det :-) Det håper ikke jeg heller :-) Var veldig hyggelig å møte dere :-) Ha en fin uke dere også :-)

    Charlie og Nina: Takk for det :-) Bra det da :-) Er jo gøy at så mange legger ut innlegg fra helgen :-) Då får du sett alt fra alle sine synsvinkler :-) Vi hadde det kjempe kjekt :-) Neste gang håper jeg at dere også er der :-)

    Luna: Jo takk for det :-) Det var veldig kjekt å hilse på dere også :-) Og takk for det, dere var veldig koselige dere også :-) Jada Kero er alltid kosegutt ;-) Luna var veldig flott og snill hun også :-) Håper vi møter på dere igjen :-)

    SvarSlett
  5. Ja det var virkelig mange fine bilder!!! (Jeg tjuvlåner noen,ok?)

    Du har forresten knallfine bilder av Mjøsa. Men bading?! Det så kaldt ut.

    We'll meet again..kanskje vi skal legge inn den sangen hele hurven ;o)

    SvarSlett
  6. Nøve: Lån i vei du ;-) Jeg kan sende til deg også om du gir meg mailen din :-) Tror jeg tok nærmere 5-600 bilder den helgen ;-)
    Det var deilig å bade ;-) Man må jo gjøre det når det først er sommer! :-))
    Ja kanskje det ;-) Håper det ikke blir så lenge til neste gang :-)))

    SvarSlett
  7. Her er forresten Lappejentas Heino!
    http://heino.awardspace.com/

    Tar gjerne imot bilder,jeg ;o) de med Nalle er jo mest interessante,da...
    noeve-natten@hotmail.com

    SvarSlett