søndag 12. juli 2009

Trenger noen råd…

Nå begynner det å nærme seg Biriutstillingen og vi gleder oss veldig! Men jeg er da litt nervøs for hvordan Kero kommer til å “bli” når han ser alle hundene som er der… Han blir helt vill og kjempe glad når han ser noen hunder her hjemme liksom… Hopper opp og ned og bjeffer for å få dem bort til han så de kan leke. Og i det øyeblikket så er det UMULIG å få kontakt med han… Selvom jeg står med pølsebiter i hånden og omtrent vifter de foran munnen hans så enser han de ikke… Blikket hans er forkusert på de eventuelle hundene som er der borte og han drar i båndet så han kommer opp på to ben, og han bjeffer… Jeg har prøvd alt for å få han til å bli roligere, men ingenting har funket… Og som en ganske “ny” hundeeier har jeg nå gått opp for muligheter på hva jeg skal gjøre… derfor lurer jeg på om det er noen av dere som har noen tips til hva jeg skal gjøre? Jeg vil prøve å ha mest mulig kontroll over han når vi kommer til Biri, ellers blir han helt ustyrlig…

Ellers skjer det egentlig ganske lite her om dagen. Lørdag, i går altså, var meg om min søster Marianne og Kero selvfølgelig en tur nedi Melkeviken :-) Der møtte vi på en Border Collie som var like vill som Kero :-P Han var faktisk litt verre enn Kero, og det er første gang vi har opplevd det… :-P Den gikk løs så vi slapp Kero også, og de herjet en liten stund, men det tok ikke lange tiden før Kero var veldig sliten. Akkurat når vi var der nede så var det veldig varmt i solen, så Kero var så varm at han løp ned til vannet og la seg på svøm :-) Border Collien fulgte selvfølgelig etter :-) Han “tirret” Kero så mye nedi vannet at når de kom opp igjen på land så tok Kero igjen med alt han hadde :-) Det var veldig deilig for Kero å kjøle seg ned, er ikke lett å ha så mye pels og være svart i tillegg i den varmen, så det er bra han liker vannet :-)

Ellers så er det jo også Kero og alle søsknene hans sin 8mnd dag i dag! :-D Så gratulerer alle sammen :-) Ella, Eroxie, Ero, Emma, Eiko og Embla! Gratulerer så masse alle sammen :-) Hadde vært kjekt å vite hvor stor alle sammen er blitt i størrelse og vekt nå :-) Jeg skriver nå ned hvor stor Kero er blitt her så kan dere andre gjøre det også :-) Kero er blitt 48,5cm høy mankehøyde og veier 18kg :-)

DSC_0194

Ha en flott ny uke alle sammen!

7 kommentarer:

  1. Gratulerer med dagen, Kero ;o)

    Slapp av med tanke på Biri! Helt normalt å være litt bajas, men han kan også overraske deg og oppføre seg veldig rolig - fordi det blir så mange fremmede hunder og nye inntrykk.

    Ingen fare uansett, vi veit åssen det er å ha en lapphund alle sammen :o)))

    Hvis han er vandt med å ligge i bur, kan det være ett godt sted å roe seg innimellom. Og du kan ta med deg en stol hvor du kan slappe av ;o)

    SvarSlett
  2. Om du kommer litt tidlig får han litt tid på å roe seg ned;-) Bjønn blir nok hyper han også:-)

    Siste kommentar før jeg reiser på tur;-)

    SvarSlett
  3. Nøve: Kero sier tuuusen takk for det :-) Ja han er vandt med å ligge i bur og der slapper han av :-) Føler meg faktisk mye roligere med tanke på utstillingen bare med dine få ord, tusen takk skal du ha! :-D

    Christian: Kero kommer til å være i himmelen når det er flere lapphunder der som er like vill som han :-) Kan si ganske sikkert at han kommer til å like Bjønn ;-) Jeg gleder meg så mye at jeg kan nesten ikke vente! Det kommer til å bli skikkelig kjekt å møte dere alle sammen! :-D Og du må kose deg på tur Christian :-) Så snakkes vi i Biri! ;-)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med dagen, Kero!

    Jeg er litt nervøs for hvordan Dixie kommer til å oppføre seg også... :S Selv om hun er omtrent dobbelt så gammel som Kero, er hun nok like vill når hun møter andre hunder, hun også... Så utstillingen får gå som den går! ;)

    SvarSlett
  5. Jess :-) Vi tar det som lek og morro :-) Det viktigste er at vi og hundene har det gøy! ;-)

    SvarSlett
  6. Oi, Kero er jammen både høy og tung, så flott han er!!

    Jeg sier det samme som Nøve, vi vet alle hvordan det er å ha lappis... Biri er INGENTING å grue seg for, det er bare koselig:o) Noenganger så virker det som om det blir så overveldende for dem, med så mange hunder, at etter det verste er blåst ut, så gir de seg liksom ende over og blir roligere enn man hadde trodd, uansett blir det veldig hyggelig å møte dere:o)))

    SvarSlett
  7. Det blir kjempe hyggelig å møte dere også :-)

    SvarSlett