søndag 2. august 2009

PÅ FERIE!

Nå er vi på ferie rundt om i Norge, og vi har til og med vært i Sverige! Jeg har opplevd kjempe masse morsomt og rart. Til tider har det blitt vel mye bilkjøring som det ble på dag 2, for da bestemte mamma og mormor seg for å reise til Sverige og møte tante Henriette og hennes kjæreste. Og vi var bare kommet til Øvre Eidfjord, og så skulle vi helt til Sverige!! Det var langt, men vi stoppet ganske ofte så jeg fikk gå på do og strekke på beina :-) Jeg har tilogmed hatt kappløp med mamma på Hardangervidden! Det var gøy! For jeg vant jo selvfølgelig :-))) Vi stoppet også på Geilo og spiste og slappet av litt der før vi igjen reiste videre :-) Dagen ble lang i bilen, men vi kom endelig fram i 7 tiden om kvelden. Da hadde vi kjørt siden halv ti om morningen! Men det har jo sine grunner at det tok litt tid, for tante Henriette og kjæresten hadde veldig problemer med å finne plass til campingvognen, og når de endelig fant en plass så var det ikke der vi hadde planlagt å møte de, det var halvannen time lenger sør i Sverige.. Så vi var nesten nede på et sted som heter Uddevalla. Der ble vi i to netter sammen med tante Henriette og kjæresten. Den første natten fikk ikke vi hytte så da fikk vi overnatte i campingvognen sammen med de, og det var gøy det! Jeg fikk være oppe lenge den første kvelden, for da satt alle sammen og preiket og lo til langt på natt, det var nå veldig greit for meg for det var akkurat passe temperatur ute til meg da :-))) Dagen etter flyttet mamma, mormor og jeg opp i en liten hytte så tante og kjæresten skulle få fred i campingvognen, og der sov vi en natt. Den natten fikk jeg lov av mamma og mormor og sove på gulvet og ikke i reiseburet! Og det var deilig det! Det var så varmt i buret pluss at hytten var mini-liten sa mormor :-) Dagen etterpå spiste vi frokost sammen med tante og kjæresten før vi reiste videre. Planen var da å reise opp igjen til Strømstad og finne et sted å være der i noen dager, men vi fant ingenting! Alt var fullt. Klokken gikk og vi hadde ikke noe sted å bo, så da ringte mormor et nummer hun hadde fått av en av campingplassene. Det var til noe som het Rica Hotell, der fikk vi et rom for en natt i Fredrikstad :-) Det var kjempe Kult å bo på hotell! Midt i byen lå hotellet så så veldig mye tur ble det ikke den dagen. Vi gikk litt rundt i gatene, men mormor og mamma syns jeg bråket så mye når jeg bjeffet så vi gikk inn igjen på rommet. Vi bodde helt oppe i 6 etasje så vi måtte ta heisen opp og ned mange ganger og det er bare dødskult å ta heisen! :-))) Har tatt heis før når vi besøker tante Marianne for hun bor i blokk :-)

Uansett, neste dag bestilte vi overnatting på en campingplass som lå i Moelv, der bodde vi en natt før vi reiste til Sveastranda Camping hvor vi er nå :-) Her er det kjempe fint! Vi bor i en koslig liten hytte hvor jeg kan ligge utenfor i fineværet og sole meg ;-)) Og jeg har badet masse i dag i det fine været, måtte jo kjøle meg litt ned også iblant :-)) Vi har også vært på tur på en fin tursti som leder rett inn i skogen! Og mamma sier vi skal gå lenger inn i morgen så det blir kjekt! Men nå er jeg trøtt så nå legger jeg meg, vi snakkes siden! OG jeg gleder meg kjempe masse til å møte alle lapphundene i helgen! :-)))))

Forresten her er noen bilder fra ferien sålangt :-)

DSC_0377 DSC_0465

DSC_0381

Her er vi i Øvre Eidfjord. Mamma spiller fotball med meg :-)) (Mens ballen fortsatt var luft i ;-))

DSC_0427

Se så fint det er her!  :-)))

DSC_0474

DSC_0484

DSC_0511

Det lille vi så av Vøringsfossen på veien :-)

DSC_0514

Litt av Hardangervidden :-) Se så nydelig :-)))

DSC_0512

Her sies det “Klar, ferdig, GÅ!”

DSC_0521

Her tar jeg mamma igjen! :-))))

DSC_0534

Her er vi på Geilo :-) Og jeg smiler fint til fotografen som vanlig :-) Jeg har egentlig ikke noe valg når mamma er så glad i å ta bilder :-P Men det går fint :-)) Jeg vet jeg er fin :-)))

DSC_0538

Her er vi endelig fremme i Sverige :-) Jeg har fått ny leke på veien som jeg nå ikke har lenger, for jeg tygget den ihjel i Sverige :-P

DSC_0542

Tante Henriette, kjæresten Rune og mormor Vibeke :-))

DSC_0591

Her er meg og mamma :-) Nå er vi forlyttet oss til Ramsvik Övergård i Sverige :-) Her er vi på tur :-)

DSC_0608

Vissen lyng er kjempe godt å ligge i :-) Og det lukter godt :-))

DSC_0626

Vi sov på det rommet med vindu rett bak mamma :-)

DSC_0765

Her er jeg på hotell i Fredrikstad :-) Og jeg har fått ny ball, som dere ser ;-))

DSC_0788

Her er vi på campingplassen i Moelven :-) Fint vær, så vi badet :-)

DSC_0791

DSC_0785

Her bader vi :-) Deilig :-)))

DSC_0821

Her er hytten vi bodde i :-) Den het Pia  :-P

Bilder fra Sveastranda Camping kommer i morgen! :-))

God sommer videre :-)

Klem fra Kero :-))

5 kommentarer:

  1. Så fin tur dere er på da! Så kult å få være med på hotel da!!
    Skal bli morro å treffe deg igjen på Biri!!
    Stoor nuss på nesa til Kero fra Roxie!!

    SvarSlett
  2. Det var mange fine bilder!
    Du har kjørt forbi Bergheim også,du da antagelig. Geilo-Ål-Gol-Nes-Bergheim-Flå.... Gjorde du? Dårlig gjort å ikke komme innom, men det var kanskje da vi var på tur ;o)

    Vi sees snart iallefall! Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  3. Så fin tur dere hadde, mange flotte bilder av norsk natur og en smilende flott Kero:o) og litt fra Sverige.

    Jeg forstår dere også skal til Biri, godtur og LYKKE TIL!!!

    SvarSlett
  4. Så flotte bilder!!! Og for en ferie du har Kero, skikkelig masse hotell og campingplasser og sånt, også så flink du er som synes det er kult å kjøre heis:o) Bade har du også gjort. Kult!

    Gleder meg til å se deg på Biri, kjør forsiktig dit:o)

    Stooooooooor hilsen fra Milli

    SvarSlett
  5. Roxie: Skal bli kjekt å treffe deg igjen også! :-) Jeg gleder meg masse!!! :-)))))

    Nøve: Vi kjørte gjennom Nummedalen og ikke Hallingdalen dessverre. Litt vanskelig å stikke innom når jeg ikke aner hvor du bor og har verken adresse eller telefonnummer for å spørre deg ;-) Vi møtes jo på Biri og det blir skikkelig kjekt! :-D Vi gleder oss masse!

    Ville: Tusen takk for det :-) Kero smiler alltid ;-)

    Gry og Milli: Takk! Hotell, heis og camingplasser er skikkelig kult! Bading er alltid kjekt :-) Vi gleder oss til å møte dere også! :-) Stoooor hilsen fra Kero og Marielle

    SvarSlett