torsdag 3. september 2009

Første skoledag!!!

Ja som dere alle vet så har jeg begynt på skolen :-) (Jeg er skikkelig stolt :-} ) Min første skoledag var 27 august :-) Jeg hadde gledet meg lenge til den dagen! Mamma hadde fortalt meg at jeg skulle begynne på skolen :-) Jeg visste ikke hva det var, men det hørtes gøyt ut, for mamma sa at jeg kom til å møte masse andre hunder, og det gjorde jeg også!  :-)) Når vi kom måtte vi vente til noen kom å åpnet opp kennelen, og mens vi ventet kom alle hundene, og eierne, en etter en :-) Jeg hilste på alle sammen :-)) Det var noen av hundene som var litt gamle så de ville ikke leke så mye, men det var to valper der som jeg lekte masse med! :-) Men det gikk mest i trening ;-) Jeg ble først plassert inn i buret mitt hvor jeg slappet litt av, mens mamma gikk med de andre og fikk litt informasjon om hva vi skulle gjøre i dag :-) Når de kom tilbake gikk vi inn i ridehallen og begynte å trene :-) Jeg er ganske kjent i ridehallen fra før av, det var nemlig der vi trente på valpekurset til Fjellanger Hundeskole :-) Og der inne pleier det å være masse godbiter på bakken! Og masse hestemøkk! Det er drømmen altså :-) Men i dag så viste jeg veldig god kontakt med mamma mens vi trente og da skrøt hun kjempe masse av meg altså! :-))) Det var kjekt det :-) Når vi hadde vært inni ridehallen en god stund tok vi en pause :-) Læreren Raymond kalte det noe skikkelig rart, han sa: “Da tar vi en pause og sitter hundene til lading i kennelen”.  Lading? Jeg trenger vel ikke lading… hm. Uansett, pausen var ikke så veldig lang, bare på omtrent 10 min. Det regnet ganske bra i dag, så derfor trente vi i ridehallen, men etter pausen var vi nødt å gå ut for da kom hesteklassen og skulle bruke hallen til trening. Men vi gikk ut i regnet vi og begynte å trene på å gå fint med kontakt :-) Mamma skrøt masse av meg i dag altså! Hun syntes jeg var kjempe flink :-) Når vi var ferdig der gikk jeg sammen med mamma og en i klassen til mamma som het Elisabeth inn i en mindre hall hvor vi trente på innkalling :-) Det var skikkelig gøy! Jeg løp fram og tilbake mellom Elisabeth og mamma og fikk godbiter for hver gang! :-))))) Etter det ble jeg plassert i buret igjen :-) Men da var jeg så sliten at jeg så stjerner… så da var det deilig å få slappet litt av resten av dagen til mamma var ferdig på skolen :-) Dette var altså min første skoledag :-) Jeg har vært på skolen to dager til etter det, og det var like gøy om ikke gøyere! :-)))) Den andre dagen fortsatte vi å trene og det var kjempe gøy og jeg var like flink som alltid ;-) Hehe.. Den tredje dagen hadde vi det hundetreffet når vi møttes oppe ved kennelen! Vi fikk løpe fritt sammen inni ridehallen! :-))) Det var kjempe gøy! :-) Etter det ble det trening og slappings ;-)

Håper ikke fortellingen min var kjedelig, jeg bare MÅTTE fortelle om MIN første skoledag :-)

Masse klemmer fra Kero :-))

 DSC00515

Her er inne på kennelen :-) Hvis dere ser etter så er jeg i bur nr. 6 :-) Og kompisen min Hyro(Schæfer) er ved siden av i nr. 7 :-)

   DSC00514 DSC00513 DSC00519

Her har vi Hyro (t.v) , Connie (framme), Baltus (bak Connie) og meg igjen bak Baltus :-)

DSC00521

“Jeg er HELT ferdig!”

DSC00522

Her er utstikten fra klasserommet til mamma :-) Fint sant? :-)

DSC00523DSC00517

Her er en bok som mamma av og til bruker i hundetimene :-) Hun sier at her står det mye viktig :-) Og så er det jo bilde av meg selvfølgelig :-)

DSC00518

Se så fint jeg sitter for fotografen :-))) Jeg er bare sååå fin! :-)

Ha en god høst alle sammen! :-) Hilsen fra Marielle

og Kerooooooooo :-D

 

12 kommentarer:

  1. Dere er jammen heldige begge to:-)

    Den boka var en av pensumbøkene på hundefaget jeg tok også:-)

    SvarSlett
  2. Ja :-)) Stilig da :-) Har såvidt begynt å lese i den, virker veldig interessant :-) Hvordan går det med hundene?

    SvarSlett
  3. Kero da, ikke kjedelig å lese om dette kan du skjønne. Du må jo holde oss oppdatert om skoledagene dine!!! Milli blir kjempemisunnelig, hun vil også på skole for det så kjempegøy ut!!!!

    Vi gleder oss til å lese mere:o)

    SvarSlett
  4. Kjempeartig å høre om skoledagen, jeg (og Nalle) blir rett og slett litt misunnelig :o)

    Stå på dere to! Hvis dem hva lappisene er god for!

    SvarSlett
  5. Så flink du er Kero:o) det må være kjempegøy å gå på skole å få sååå mye godiser og masse ros:o)))
    Min mor er visst litt sånn treig for hun lurer på om mammaen din går på en skole for å lære om sånne som oss og andre hunder???

    SvarSlett
  6. Kjempe heldig du er da,Kero. Godt mammaen din ser du er flink å du får go`bit.

    Lykke til begge to, fra oss i Andebu.

    SvarSlett
  7. Det var ikke kjedelig i det hele tatt, du må bare skrive mer og holde oss andre oppdatert.
    Du kommer nok til å stortrives på skolen, tenk å få oppleve så mye spennende.

    SvarSlett
  8. Hallo Kero! Så kult du har det på skolen!! Kjempe misunlig altså!! Men det er jo en selfølge at du er flink altså!!, du er jo broren min!! Ikke kjedelig å lese om hva du gjør om dagen!! Kjempe artig å få lese om når du og mamman din er på skolen!!
    Nuss fra Roxie!!

    SvarSlett
  9. Gry og Milli: Jeg skal holde dere oppdatert så godt jeg kan! Mamma er litt treg med bloggingen ;-) Håper jeg ser snart igjen Milli! Vi hadde det så gøy på Biri! Nuss på nesa til Milli fra Kero :-)

    Nøve: Vi skal stå på! Og jeg skal vise dem alle hva lappisene er god for! ;-))))

    Ville: Ja det er kjempe gøy! Jeg koser meg masse! Ja mamma har begynt på Hundelinjen på Stend VGS :-)) Og jeg får være med! :-)

    Inger og Chicko: Ja jeg er kjempe flink asså :-) Tusen takk for det :-) Håper vi sees igjen snart Chicko ;-)

    Maila og Leia: Det skal vi gjøre :-) Bra dere likte innlegget mitt alle sammen :-) Stortrives gjør jeg allerede ;-)

    Gry Viola og Roxie: Hei Roxie! Jeg har det kjempe kult :-) Forstår godt at du er misunnelig ;-) Du er kjempe flink du også Roxie til mye rart! Nuss fra Kero! :-)

    SvarSlett
  10. Så gøy Kero, det er jo en ekte skole du går på.
    Ikke bare sånt ett enkelt kurs som jeg og mammaen min har vært på, der fikk jo jeg også masse masse godbiter.
    Mammaen din kommer til å bli kjempe flink med sånne fine hunder som oss:o)

    SvarSlett
  11. Jada det er ekte skole :-D Kjempe gøy! ;-)

    SvarSlett
  12. Ååå, så kjekt det høres ut som du har det på skolen, Kero! Det var ikke kjedelig å lese i det hele tatt! Håper vi får høre MYE mer om skoledagene dine! :)

    SvarSlett