mandag 28. september 2009

Jaja…

det gikk ikke akkurat som vi håpet, kan vi si. Men nå har både Kero og jeg fått oppleve hvordan det er å være med på en NKK utstilling. Utstillingen og alt det var helt greit, men resultatet var ikke fullt så bra. Han fikk andre plass i kvalifiseringen og røk dermed ut med engang. Vi konkurrerte mot Lappehiets C-Käimo og Lappehiets C-Kielo Luca, som begge var noen mnd eldre enn Kero. Uansett, her er kritikken til Kero:

“Livlig junior – i stor pels – meg. vanskelig og bedømme bevegelsen – lavt ansatt hale – altfor store fremtrengende øyne – maskulint hode – bra bitt”

Dommeren her var altså Dan Ericsson. Tror han var svensk. Må bare si at jeg er helt uenig i at Kero har “store framtrengende øyne” :-S Synes det var teit bedømming.

I valpeshowet var det en som stilte og det var Ole Håkon Sælen med sin lille Tamozen Faraway. Veldig søt :-) (bildet under)

 DSC_0355

Fra utstillingen:

DSC_0356 DSC_0360 DSC_0369 DSC_0378

Håper alle hadde en fin helg :-)

9 kommentarer:

  1. Huff Marielle, så dumt!!! Men, men, mitt personlige syn (som jeg vel har hevdet til det kjedsommelige) er at man må ta dommerens kritikk med en stor klype salt! Det synet ble ikke mindre etter kritikken av Keros øyne. Det er jeg IKKE enig i!!! Jeg har da ikke tenkt på at han har spesielt store og framtrengende øyne (irritert nå). Han har vakre, normale, gode snille øyne! Men mye pels, det har han. Vakringen:o)

    SvarSlett
  2. Dumming som sier slikt om Kero! Bry deg ikke om det, og bedre lykke neste gang :o)
    Syns dere er tøffe som stiller med bare ukjente folk og dyr!

    SvarSlett
  3. Hva er galt med Kero-s øyne??? jeg kan ikke se fremtredende øyne på bildene.
    Bedre lykke neste gang, dommerne er som folk flest, smak og behag.

    SvarSlett
  4. Ja, det var da en litt sær kommentar..? enig med de andre her... ikke bry deg om denne, og lykke til neste gang :)

    SvarSlett
  5. Dette er det dummeste jeg har hørt. Helt enig med alle de andre her. Ikke la deg skremme av dette. Det er faktisk bedre dommere rundt omkring.

    SvarSlett
  6. Neineinei, det er jeg ikke enig i, Kero har jo nydelige øyne.. Bedre lykke neste gang (med en annen dommer):):)

    SvarSlett
  7. Kjekt å få vite at det ikke bare er jeg som er rar som syntes dommeren var helt på villspor når han mente Kero hadde store framtrengende øyne! Jeg synes jo han har de skjønneste og snilleste øynene i verden, så akkurat det kom helt uventet. Men jeg bryr meg ikke om hva han mener. Dette var en dommer av mange, så forhåpentligvis går det bedre neste gang! :-)
    Hanne: Ja Kero var litt vimsete i ringen, men det synes jeg han har "rett" til å være. Alt var nytt for han, pluss at vi sto veldig nærmt hverandre, og Kero, så gla han er i mennesker og dyr ville jo selvfølgelig hilse. Og det var innendørs, mange folk, mange dyr. Han travde helt fint ved siden av meg, men mistet konsentrasjonen et par ganger. Men det forstår jeg. Syntes dommere som dømmer hunder for at de er ivrig å livlig som noe negativt burde fått vite hvordan en hund skal være. Jeg er glad Kero er gla og livlig. Og jeg syntes det er kjempe positivt. Og en dommer som ikke kan se det, skiter jeg rett og slett i.
    Gleder meg til å se dere på Biriutstillingen neste år! Bare lapper! :-)

    SvarSlett
  8. Den dommeren hadde ikke peiling! Tenk å si det om broren min som er den vakreste som fins!! Så har han kjempe vakkre øyne!! Stoor nuss fra søstra di Roxie!!!

    Ja skal bli spennans å se. Roxie skal delta på sin første innendørs utstilling på Kongsberg. Ikke bry deg om at 1 av mange dommere mener slik. Skal bli gøy å treffe på Biri utstillingen til neste år!!!

    SvarSlett
  9. Er det mulig ??? å beskrive sååå vakre øyne på den måten???
    Han var rar den dommeren!!!

    Ville til Roxie; visst vi treffer han en gang, skal vi da ta å bite oss godt fast i bukse baken hans å skremme han, sånn bitte litt;o)

    SvarSlett