søndag 13. september 2009

Ingen utstilling i Stavanger, men Kero fikk sin første fjelltur på Ulriken! :-)

Ble dessverre ingen utstilling i Stavanger i helgen. Hadde tenkt å ta båten til Stavanger med en venninne, så bo på samme hotell som Christian, og kjøre med han til utstillingen, men siden hans hunder fikk lus måtte han droppe det som de fleste av dere vet. Da hadde jeg ingen muligheter å komme meg til utstillingen, uten å bruke en del penger som jeg ikke har. Men vi får ta det igjen nå i Bergen om to helger :-) Synd Christian ikke kan komme, noen andre som har tenkt å ta turen? :-P

Siden det ikke ble noe utstilling, bestemte vi oss for å gå en tur i fjellet. Da vi bor ganske sentralt, og ikke like “landlig” som dere andre i bloggen her, så reiste vi til Bergen sentrum og gikk opp ett av Bergens syv fjell, nemlig Ulriken :-) Dette er Kero’s første ordentlige fjelltur, så det var masse nye opplevelser for han. Vi kom litt sent avgårde i dag tidlig, vi gikk vel hjemmefra kl 10.50, og reiste ned og hentet Marianne kl 11.00, så begynte vi å gå oppover kl 11.30. Når klokken var ti over ett, var vi på toppen av Ulriken :-) Vi hadde da tenkt å gå over Vidden, som er mellom Ulriken og Fløyen(som er et annet fjell), men siden vi kom så sent igang og siden vi GIKK opp ulriken bestemte vi oss for å bare ta oss en tur mot fløyen og snu og gå ned igjen etterpå. Når jeg sier at vi GIKK opp Ulriken så mener jeg at vi har mulighet til å ta Ulriksbanen opp, men vi gikk i stedet :-) Vet ikke om noen av dere har hørt om Ulriksbanen? Marte har vel kan jeg tenke meg, siden hun har bodd i Bergen ;-) Uansett, vi tok en pause på ti min på toppen og nøt utsikten og det fine været :-) Og JA DET VAR FINT VÆR I BERGEN I DAG! :-)) HERLIG! Det er lenge siden vi har hatt sol og blå himmel nå, så det var på tide! :-)

Bare sånn at dere vet det så “løp” Kero opp Ulriken i dag :-) Han drog og drog og syns det var sååå gøy! Rennende vann hele veien opp som han kunne drikke. Når vi var oppe på toppen ville han bare gå videre :-) Var masse andre hunder der i dag så han ville jo helst hilse på alle, men ble ikke mye av det i dag. Han fikk hilse på en løs Japansk Spisshund tispe som han likte veldig godt da :-P

Vi gikk videre mot Fløyen og etter en liten stund tok vi en pause og spiste litt mat. Vi satt med en lite vann og der var det lunt og fint. Kero koste seg i alle buskene og lyngen :-) Når vi gikk opp så hadde vi Kero i vanlig “turbånd”, men når vi var kommet på toppen og begynte å gå mot Fløyen tok vi på han langline så han fikk bevege seg litt mer. Var ikke båndtvang, men ville ikke slippe han løs når det var så mange andre med hunder der i dag. Har ikke så mye akustus på han at han ikke løper av gårde når han ser en annen hund. Når vi hadde fått i oss en liten matbit gikk vi videre en stund før vi stoppet igjen og tok enda en fin pause :-) Da solte vi oss, mens Kero koste seg i lyngen :-) Etter den pausen gikk vi tilbake og ned igjen :-)

Klokken var 15.30 når vi begynte på nedstigningen av Ulriken. Alle oss tobeinte skalv i beina på vei ned og holdt på å tryne an opptil flere ganger, men han lille firbente “duden” vi hadde med oss LØP nedover og ville helst lede ann veien :-P Han var ikke lett å ha med å gjøre på nedturen, men det gikk fint :-) Når vi endelig kom oss hele veien ned var klokken blitt 17.00. Da var vi tobeinte helt ferdig ihvertfall. Det så ikke ut som Kero var sliten, men når vi kom hjem kovnet han på gulvet :-) Han sover forøvrig enda, så litt sliten må han ha vært ;-) Det var uansett en kjempe fin tur og vi koste oss alle fire! :-) Her er litt bilder fra turen i dag :-)

1. Nå har jeg lest :o)
    Synd det ikke ble utstilling, men dette var nok minst like moro for Kero! Jammen var det bratt opp der, og på toppen ser det ut som skikkelig fjell :o)
    Jeg tror jeg har vært der, for lenge lenge siden... Det var iallefall vanlig at avgangselevene på ungdomsskolen hadde tur til Bergen, og jeg har vage minner om den Fløybanen..og torget, og campingen vi lå på.
    Bergen er jo egentlig en flott by, skulle ha vært der igjen tydeligvis. Du ser oss nok en vakker dag, kanskje ;o)

2. Ikke rart at dere var slitne, det så jo ut som om det var en laaang og brett tur opp Ulrikken! Kjekt å ha Kero som dra hjelp da!...
    Jeg har ikke vært der oppe, men jeg har iallefall vært i Bergen!

3. Dumt det ikke ble utstilling ja, men Kero likte nok dette like bra:-) Fine bilder du har tatt:-)

4. Nøve: Ja det var synd det ikke ble noe utstilling, men fjellturen var en god erstatning :-) Det går rett opp hele veien og når man går i et bra tempo så bruker man halvannen time opp til toppen :-) Får håpe dere tar turen til Bergen :-D Da må dere si ifra så kan vi gå en flott fjelltur! :-)

Lappevennen: Jada Kero hjalp oss hele veien :-P Han ville helst løpe opp ;-) Da må du komme til Bergen igjen! :-)

Christian: Kjipt med utstillingen altså... Går det bedre med hundene? :-) Jo takk for det :-) Dro med meg speilreflekskameraet på tur! :-)

5. Dette må jo ha vært en fin erstatning for utstillingen Marielle, selvom det klart var kjipt at det ikke ble noe av denne gangen... Høres ut som om Kero er i knallform, selvom han sov lenge etterpå. Vi menneskene kan i allefall ha god samvittighet når hundene ligger slitne etter en fin tur:o)

Har vært i Bergen bare en gang. Kjempeflott by!

6. En fin erstatning var det ! :-) Kero er i storform han :-) Masse trening både psykisk og fysisk nå på skolen vet du ;-) Jess det er sant :-)
    Jeg synes at hele bloggjengen kunne tatt turen til bergen engang så kunne vi gått turer på Bergens syv fjell! :-) og dere kunne fått en omvisning ;-) Hehe :-P

7. Virker som en kjek tur på fjellet. Likte sikkert å gå nedover jah xD
    Også hadde vi seff løpetesten i dag å greier Ö

8. Jepp :-P Hehe.. Det var tungt!