tirsdag 13. april 2010

Tur i skog og mark :-)

Idag har meg og Kero vært en tur i skogen. Han fikk løpe fritt, for det er nesten ingen som går i den skogen, så vi får som oftest være alene :-) Så det er et veldig greit sted å øve på inkalling :-) Noe Kero er ganske flink til (men han velger å ikke høre noen ganger). Jeg har lært han nå at, når han kommer inn på en innkalling fra meg, så sitter han seg ned etter beskjed, og da får han ikke gå igjen før han ser på meg og har fått en “fri” kommando. Gjør det samme når jeg har han i bånd, bare jeg sier “versegod” da :-) Dette har han blitt skikkelig flink til nå :-) Så er veldig stolt av gutten ;-) Vi gikk et stykke innover i skogen før vi snudde og gikk tilbake. Jeg tok noen bilder på veien, men hadde bare litt plass igjen på minnekortet så ble ikke så mange bilder :-P Når vi kom tilbake til parkeringen øvde vi på “stå” og “trav”. Noe han har blitt skikkelig flink til nå :-) Jeg kan ihvertfall komme på utstillingen med den vissheten om at Kero kan kommandoen “stå” og “trav”, og forhåpentligvis klarer han det inni den hallen hvor det er mange distraksjoner. Jeg øver med han ute, siden der er flere distraksjoner, så han skal bli vant til de og likevel gjøre som han får beskjed om :-) Jeg tror og håper at det ihvertfall går bedre på denne utstillingen enn den forrige her i Bergen :-) Og da tenker jeg ikke resultatmessig, men at han kan “oppføre” seg i ringen :-) (Håper selvfølgelig på et noelunde resultat også da).

Men her er noen bilder fra dagen i dag :-) Det er forresten veldig fint vær i Bergen for tiden :-) Sol og blå himmel!

DSC_0451 DSC_0452  DSC_0453

Kero er mellom de to tykkeste stammene :-)

DSC_0457 DSC_0458 DSC_0459 DSC_0470  DSC_0474 DSC_0475

Klem fra Marielle og Kero

 

2 kommentarer:

  1. Hallo brodern!! Så stor og flott du er blitt!! Så artig at du skal på utstilling. Jeg skal på utstilling på kongsberg neste helg!!Så flink du er som trener på det med å stå og trave. De trener med meg åsså, lykke til med utstillingen du skal på!! Stor nuss på nesa til deg Kero fra søstra di Roxie!!

    SvarSlett
  2. Hei Roxie! Ja det blir artig på utstilling :-) Du får ha lykke til i Kongsberg da! :-) Du blir nok den fineste der ;-) Stor nuss på nesa til deg Roxie tilbake :-) Klem fra Kero

    SvarSlett